Artykuł
Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek/wtorek
godz. 8:00 -12:00 parter, pok. nr 8.
tel: 71 380 59 35.
Do zadań Rzecznika należy m.in.:
wykonywanie zadań jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony konsumenta na zasadach określonych odrębnymi przepisami, które ustalają również szczegółowy zakres jego działania i przysługujące mu uprawnienia.
zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
wytaczanie w sprawach o ochronę interesów konsumentów, powództw na rzecz obywateli, a także wstępowanie, za zgodą powoda, do postępowania w tych sprawach w każdym jego stadium,
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów,
udzielanie obywatelom także w innych formach pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów.