Artykuł
Rozwój kształcenia ogólnego w Powiecie Wołowskim
Beneficjent: Powiat Wołowski
Partner: Anna Jasinowska-Czarny Unika Doradztwo Unijne i Public Relations
CEL PROJEKTU
Poprawa jakości kształcenia w Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej w Brzegu Dolnym i Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Wołowie poprzez rozszerzenie i unowocześnienie oferty kształcenia ogólnego i dostosowanie jej do aktualnych wyzwań edukacyjnych, wsparcie 265 uczniów i uczennic w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych oraz 40 nauczycieli i nauczycielek.
BEZPOŚREDNIE EFEKTY
· zwiększenie szans edukacyjnych 265 uczniów i uczennic
· uzyskanie kluczowych kompetencji przez 225 uczniów i uczennice
· dostosowanie kwalifikacji i kompetencji 40 nauczycieli i nauczycielek do potrzeb szkół i uczniów
· zwiększenie wykorzystania aktywnych i nowoczesnych metod nauczania i pracy.
REZULTATY
Głównym efektem projektu będzie wzrost kompetencji kluczowych uczennic i uczniów, co w konsekwencji spowoduje zwiększenie ich szans na kolejnych etapach edukacji.
Poprzez projekt podnosimy jakość kształcenia ogólnego oraz wzmacniamy szanse uczniów i uczennic ze szkół na obszarach wiejskich, marginalizowanych, oddalonych od centrów akademicko-edukacyjnych.
FINANSE
Wartość projektu: 2 087 828,40 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 461 479,88 zł
Wysokość wkładu z budżetu państwa: 208 578,52 zł
WIĘCEJ O PROJEKCIE
Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji kluczowych i przyszłości oraz aktywną i angażującą edukację. Wspieramy także kompetencje zielone, zdrowie psychiczne uczniów i uczennic oraz budowanie otwartych i tolerancyjnych postaw oraz przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy. Wsparcie odbędzie się poprzez zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe i przyszłości, kursy kwalifikacyjne i praktyki zawodowe, doradztwo zawodowo-edukacyjne, a także zajęcia wzmacniające umiejętności społeczno-emocjonalne i zdrowie psychiczne.
Wsparciem obejmiemy też nauczycieli i nauczycielki szkół, dla których zaplanowaliśmy studia podyplomowe, kursy i szkolenia. Poprzez prace adaptacyjne i zakup nowoczesnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych do pracowni unowocześnimy ofertę kształcenia i wdrożymy edukację prowadzoną z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, opartą o doświadczenia, eksperymenty i aktywność uczniów i uczennic zgodnie z ideą learning-by-doing.
Umożliwiamy także uczniom i uczennicom liceów pozyskanie umiejętności praktycznych oraz kontakt z realnym środowiskiem pracy, wspierając w ten sposób wybór dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
WAŻNE!
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzeń o niezgodności projektu lub realizowanych działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON) lub Kartą Praw Podstawowych (KPP)
Jako uczestnik/uczestniczka projektu masz prawo zgłosić do Instytucji Zarządzającej – Województwa Dolnośląskiego, z siedzibą we Wrocławiu, Wybrzeże Juliusza Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław podejrzenia o niezgodności z KPON projektu lub działań beneficjenta związanych z realizacją projektu. Zgłoszenia dokonujesz w formie pisemnej lub innej – jeśli wynika to ze szczególnych potrzeb komunikacyjnych zgłaszającego.
Z uwagi na konieczność zapewnienia interesu faktycznego w zgłaszaniu podejrzeń o niezgodności projektów (operacji)/działań z KPON (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby do złożenia skargi – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku), umożliwia się zgłoszenia tylko osobom z niepełnosprawnością lub ich przedstawicielowi ustawowemu (np. w przypadku osób niepełnoletnich lub ubezwłasnowolnionych). Jednocześnie, każdy inny podmiot/osoba – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będą mogły poinformować beneficjenta lub Instytucję Zarządzającą o zauważonych problemach, nieprawidłowościach, czy błędach związanych ze stosowaniem przepisów KPON w związku z realizacją projektu – więcej o procedurze.
Istnieje również możliwość składania zgłoszeń o podejrzeniu niezgodności z KPP do instytucji wdrażających programy UE.
W procesie składania zgłoszenia o podejrzeniu niezgodności z KPP do odpowiedniego podmiotu istnieje konieczność wykazania interesu faktycznego (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby/instytucji do złożenia takiego zgłoszenia – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku). Jednocześnie, każdy – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będzie mógł poinformować dany podmiot (beneficjenta lub instytucję uczestniczącą we wdrażaniu funduszy europejskich) o zauważonych problemach, nieprawidłowościach czy błędach związanych ze stosowaniem zapisów KPP.
Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Procedurze służącej do włączania postanowień KPP do praktyki wdrażania programów, która jest załącznikiem do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027
Ponadto informujemy podmioty uczestniczące w projekcie o możliwości zgłoszenia Instytucji Zarządzającej FEDS 2021-2027, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Programu, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.